ویکی پلنت

ویکی پلنت

باغبانی * نگهداری حیوانات * گیاهان آپارتمانی * گلهای فصلی*کاکتوس و ساکولنت * سبزیکاری و گیاهشناسی
ویکی پلنت

ویکی پلنت

باغبانی * نگهداری حیوانات * گیاهان آپارتمانی * گلهای فصلی*کاکتوس و ساکولنت * سبزیکاری و گیاهشناسی

بیماری های مرغ عشق

 سرماخوردگی
نشانه های بیماری : تغییر صدا ، اسهال ، عطسه ، تحرک کم ، کم اشتهایی ، نخوندن آواز ، ترشحات بینی و چشم !
درمان : برای درمان  کپسول تترا سایکلین 250 از داروخانه انسانی تهیه کنید و یک عدد کپسول رو در یک لیتر آب حل و کل آبخوری رو با اون پر کنید و هر 12 ساعت تا 3 روز این کا رو تکرار کنید ، در این مدت از غذا های مقوی و نرم مثل جوانه گندم  و ذرت تازه ، میوه - سبزی ( مثل جعفری ) و ... استفاده کنید .
* توجه کنید استفاده دارو بیش از حد مجاز باعث از بین رفتن باکتری های مفید و مضر روده شده و پرنده نمیتونه غذا رو خوب هضم کنه و غذا رو هضم نکرده دفع میکنه یا اون رو بالا میاره که باید در اولین فرصت به دامپزشک مراجعه کنید *
درمان هضم نکردن غذا : اگر به دامپزشک دسترسی نداشتید از این معجون استفاده کنید ، نصف قاشق چایخوری عسل و یک قاشق مرباخوری آبلیمو ترش تازه در کل آبخوری حل کنید به مدت 24 ساعت .
*توجه کنید استفاده بیش از حد هر کدوم از این مواد ضرر داره ، پرنده عسل رو نمیتونه خوب هضم کنه و آبلیمو فشار پرنده رو میندازه *

عفونت چشم
نشانه های بیماری : متورم شدن چشم ، وجود ترشحات چشم ، پرنده چشم خود رو به قفس و وسایل میمالونه .
درمان : یک قطره استریل چشمی از قبیل کلرامفنیکل و یک قطره استریل چشمی اشک مصنوعی از داروخونه انسانی تهیه کنید و هر روز یک قطره کلرامفنیکل در هردو چشم و بعد از 15 -20 دقیقه یک  قطره اشک مصنوعی در هر دو چشم بریزید و این کار 1 -2 دوبار در روز تا 3 روز انجام بدید ، اگر عفونت چشم خوب نشد به دامپزشک مراجعه کنید .

منبع : تجربیات خودم


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.