ویکی پلنت

ویکی پلنت

باغبانی * نگهداری حیوانات * گیاهان آپارتمانی * گلهای فصلی*کاکتوس و ساکولنت * سبزیکاری و گیاهشناسی
ویکی پلنت

ویکی پلنت

باغبانی * نگهداری حیوانات * گیاهان آپارتمانی * گلهای فصلی*کاکتوس و ساکولنت * سبزیکاری و گیاهشناسی

تغذیه لجن خوار (کت فیش)


شاید اکثر افرادی که در نگهداری لجن خوار (کت فیش ) تجربه و مهارت ندارن باعث مرگ لجن خوار میشوند که اغلب این مردن ها در اثر گرسنگی هست . شاید اگر شما از فردی بی تجربه و یا حتی برخی از افرادی با تجربه درباره تغذیه لجن خوار سوال کنید با قاطعیت تمام میگن غذای این ماهی ته مانده غذا ، جلبک ها و مدفوع سایر ماهی ها هست ولی سخت در اشتباه هستن و کت فیش این افراد معمولا عمر طولانی نخواهد داشت .
 حالا برای شما سوال پیش میاد غذای لجن خوار چی هست ؟
کت فیش هم مثل همه ماهی ها به تغذیه لازم دارد و با جلبک و این چیز ها سیر نمیشود و بعد از مدتی میمرد ، مشکل اینجاست که هر چقدر غذا برای کت فیش بریزید دیگر ماهیان در کسری از ثانیه غذا ها رو تمام و چیزی به کف آب نمیرود ، چند راه کار کلی برای تغذیه کت فیش وجود داره :
1-آسان ترین راهکار  استفاده از غذای های شرکتی زیر آبی هست که چگالی بالاتری از آب دارند و به کف تانک میرن .

2- به غیر از تغذیه با غذای های شرکتی 1-2 بار در هفته کاهو یا خیار یا کدو رو برای تغذیه کت فیش در کف تانک قرار دهید . دستور العمل تهیه کاهو و خیار و کدو برای کت فیش : کاهو یا خیار رو فقط با آب خالی بشورید و چند ثانیه در آب جوش ضد عفونی کنید و با سنگ یا شن اون رو در کف تانک قرار دهید ، توجه کنید خیار رو با کارد چند تکه کنید تا قابل خودن باشه ، کدو رو بیشتر بجوشونید و طبق همین دستور العمل استفاده کنید .
*کاهو،خیار یا کدو رو فقط 24 در آب قرار دهید ، زیرا باعث کثیف شدن آب تانک می شود*

3- این روش بستگی به میزان خلاقیت شما دارد ، میتوانید هنگام تغذیه ماهیان مقداری غذا رو داخل یک شلنگ (قطر کوچک) قرار بدید و غذا در کف تانک آزاد کنید تا کت فیش تغذیه کند یا مقداری از غذای شرکتی که به سایر ماهی ها می دهید داخل آب حل کنید و داخل آب تانک بریزید تا به کف تانک بره .

لجن خوار من از کاهو و خیار و کدو استقال  نمی کند ؟ مشکل کجاست ؟
لجن خوار ها شب کار هستن و توقع نداشته باشید که در چند ساعت اون هم در روز از کاهو تغذیه کنند ، در ضمن اگر در دو یا سومین بار کت فیش ها از کاهو استقبال نکردند متعجت نشوید ، برای دفعات بعد عکس العمل نشون میدن فقط کافیه کاهو یا خیار کل شب در کف تانک باشه .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.