ویکی پلنت

ویکی پلنت

باغبانی * نگهداری حیوانات * گیاهان آپارتمانی * گلهای فصلی*کاکتوس و ساکولنت * سبزیکاری و گیاهشناسی
ویکی پلنت

ویکی پلنت

باغبانی * نگهداری حیوانات * گیاهان آپارتمانی * گلهای فصلی*کاکتوس و ساکولنت * سبزیکاری و گیاهشناسی

تکثیر مرغ عشق

به ادامه مطلب توجه کنید .
قدم اول در تکثیر مرغ عشق تشخیص جنسیت پرنده و انتخاب یک جفت مناسب هست  .
تشخیص جنسیت مرغ عشق بالغ :
پرنده نر
پرنده ماده
همونطور که در تصاویر میبینید در پرنده نر بالای نوک قرمز وسفید وصورتی پررنگ میباشد و در پرنده نر بالای نوک قرمز وسفید وصورتی کم رنگ میباشد .
بعد تشخیص جنسیت پرنده و خرید یک جفت مناسب ، باید شرایط و وسایل را فراهم آورید ؛ لازم نیست پول و زمان زیادی صرف این کار بکنید . در پایین وسایل مورد نیاز ذکر شده است.
قفس و لانه تخم : برای هر جفت مرغ عشق خود یک قفس و یک لانه تخم تهیه کنید ، لانه تخم  پلاستیکی و چوبی در بازار موجود میباشد که معمولا لانه پلاستیکی رایج تر است زیرا به راحتی قابل شستشو است . لازم نیست در ضد عفونی وسایل وسواس به خرج دهید اما بهتر است لانه را با آب گرم و مقداری مواد شوینده شسته و چند ساعت در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک و ضد عفونی شود .
لانه را نه خیلی پایین و نه در کف قفس ، بلکه در وسط یکی از دیواره ها قرار دهید و یک میله پلاستیکی را روبرو و به موازات لانه قرار دهید تا پرنده به راحتی درون لانه برود .

تقویت جفت مرغ عشق : اگر میخواهید جوجه هایی سالم و نیرومند داشته باشید پرنده ها را با میوه هایی مثل سیب ، گلابی و پوست هندوانه ، سبزی های مثل هویج و جعفری و جوانه گندم که غذایی مقوی است تغذیه کنید .

با رعایت نکات بالا احتمالا پرنده های شما جفت میشوند ، نمی گویم اگر نکات بالا را رعایت کنید حتما جفت میشوند بلکه جفت شدن مرغ عشق به سن پرنده ها ،  دما  ، توانایی باروری و ... بستگی دارد و زمان معینی ندارد . به هر جفت شدن پرنده ها همراه با خواندن  و تغذیه ماده توسط نر و رقص های نر میباشد . به از جفت شدن و تخم گذاری ، ماده تقریبا 20 روز روی تخم ها میخوابد و در این زمان باید قفس در مکانی بی سر و صدا و کم رفت و آمد باشد .
نکته : در این مدت اصلا نباید به ماده و تخم ها دست بزنید .
در آمدن و تغذیه جوجه ها :  جوجه های تازه متولد شده کور بوده و بعد از گذشت 7 تا 10 روز بینایی خود را بدست می آورند . در زمانی که پرنده ماده بر روی تخم ها نشسته نر به غذا میدهد ، پس باید هر روز تخم مرغ آبپز و گندم خیس خورده درون قفس قرار دهید .


منابع :

budgerigars.mihanblog.com

http://dostdaranparandeh.blogfa.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.